Nie potrzebujesz dodatkowego budżetu na kampanię.
Potrzebujesz systemu – algorytmu, który poprowadzi Cię krok po kroku. Ten algorytm można szybko wdrożyć
A potem: Mierzyć. Optymalizować. Skalować.
CAC – Customer Acquisition Cost (Koszt Pozyskania Klienta)
Customer Acquisition Cost (CAC) to wskaźnik, który mierzy średni koszt pozyskania nowego klienta. Uwzględnia wszystkie wydatki w firmie, podzielone przez liczbę nowych klientów pozyskanych w danym okresie.
CAC=Suma kosztów w firmie/Liczba nowych klientów
CAC w połączeniu CV to najważniejsze wskaźniki KPI w firmie.
CAC pokazuje, ile kosztuje pozyskanie jednego nowego klienta, uwzględniając wszystkie wydatki.
Bardzo często stosuje się prostszą wersję, w której liczy się tylko wydatki marketingowe lub konkretnie wydatki z jednej kampanii. W takim przypadku należy zastosować wskaźnik CPA (Cost per Acquisition) lub CPS (Cost per Sales)..Zanim zaczniesz interpretować ten wskaźnik, sprawdź dokładnie, jakie koszty zostały w nim uwzględnione.
Punktem odniesienia dla CAC jest wskaźnik wartości klienta CV. CAC musi być niższe od CV pomnożonego, przez średnią marżę. Dopiero wtedy, masz pewność, że zarabiasz na danej transakcji.
Nie potrzebujesz dodatkowego budżetu na kampanię.
Potrzebujesz systemu – algorytmu, który poprowadzi Cię krok po kroku. Ten algorytm można szybko wdrożyć
A potem: Mierzyć. Optymalizować. Skalować.
© 2025 Algorytm Biznesu