Twój koszyk jest obecnie pusty!
CAC – Customer Acquisition Cost (Koszt Pozyskania Klienta)
Customer Acquisition Cost (CAC) to wskaźnik, który mierzy średni koszt pozyskania nowego klienta. Uwzględnia wszystkie wydatki w firmie, podzielone przez liczbę nowych klientów pozyskanych w danym okresie.
CAC=Suma kosztów w firmie/Liczba nowych klientów
CAC w połączeniu CV to najważniejsze wskaźniki KPI w firmie.
CAC pokazuje, ile kosztuje pozyskanie jednego nowego klienta, uwzględniając wszystkie wydatki.
Bardzo często stosuje się prostszą wersję, w której liczy się tylko wydatki marketingowe lub konkretnie wydatki z jednej kampanii. W takim przypadku należy zastosować wskaźnik CPA (Cost per Acquisition) lub CPS (Cost per Sales)..Zanim zaczniesz interpretować ten wskaźnik, sprawdź dokładnie, jakie koszty zostały w nim uwzględnione.
Punktem odniesienia dla CAC jest wskaźnik wartości klienta CV. CAC musi być niższe od CV pomnożonego, przez średnią marżę. Dopiero wtedy, masz pewność, że zarabiasz na danej transakcji.